کیت موزیکال سارا کوچولو

کیت موزیکال سارا کوچولو

 کیت موزیکال سارا کوچولو

همزمان با پيشرفت الكترونيك در تمام زمينه ها قطعات الكترونيك هم دستخوش اين تحولات شده است و با حجم كم و كارايي بيشتر روز به روز گسترده تر و وسيع تر مي شود تا بدانجا كه به عنوان مثال در اسباب بازي هايي مانند عروسك ها ، ماشين ها و هواپيما و ... اصوات و ريتم و صداهايي مناسب با آن وسيله بكار برده مي شود.

در صورتيكه در داخل مدار آن ها را نگاه كنيد، آي سي هايي در حجم يك ترانزيستور كوچك و دقيقا به همان شكل رامي بينيد كه در نظر اول هيچ فرقي بايك ترانزيستور كوچك و معمولي نمي كند و فقط با ديدن نوشته روي اين قطعه مي توان آن را شناسايي كرد . در اين كيت هم از همين نوع آي سي بكار رفته است كه شما دوست عزيز مي توانيد از اين كيت استفاده لازم را بنماييد .
مونتاژاین کیت با داشتن قطعات اندک و مداری ساده برای افراد مبتدی و نوآموزان الکترونیک بسیار ساده می باشد.
فيبر اين كيت در حجمي كوچك طراحي شده كه براي انواع آي سي موزيكال هايي چون امام علي ، ساراكوچولو ، تولد ، موزيكالهاي تركي و موزيكالهاي عربي بكار رفته است پس فيبر اين مدار در تمامي مدارات مشترك است .
آي سي هاي موزيكالي كه از طرف كارخانه سازنده ساخته مي شود معمولا دو نوع مي باشد :
الف)آي سي سريL :آي سي هاي سريL در مداراتي بكار برده مي شود كه بخواهيد موزيكال شما يكسره بزند و تا هنگامي كه ولتاژ مدار را قطع نكنيد اين نواختن موزيك ادامه مي يابد.
ب)آي سي سري S:آي سي هاي سري S در مداراتي بكار برده مي شود كه بايك بار فشاردادن كليد فشاري موزيك نواخته و در انتها قطع مي شود و براي شروع مجدد موزيك بايد كليد را دوباره فشار دهيد و همان طور كه بر روي فيبر نيز ملاحضه مي فرماييد دو نقطه با حرف S نوشته شده كه با قرار دادن يك عدد كليد فشاري ميتوانيد اين كار را انجام دهيد .
توجه :
الف) آی سی این کیت از سری L می باشد.
ب) ولتاژ اين كيت سه ولت (3V) مي باشد كه با استفاده از يك جا باطري و دو عدد باطري یک و نیم ولت مي توانيد از اين كيت استفاده نماييد. چنانچه ولتاژ بالاتري از سه ولت به مدار وصل نماييدآي سي مدار سريعا سوخته و مدار از كار مي افتد.

مشخصات کیت موزیکال سارا کوچولو :