استراق سمع + سمعک قوی

استراق سمع + سمعک قوی

 کیت استراق سمع + سمعک قوی

کیت استراق سمع درنوع خود از حساس ترین تقویت کننده های صوتی می باشد که تا به حال به صورت کیت به بازار عرضه گردیده است به صورتیکه قادر است حتی از فاصله نیم متری صدای بهم مالیدن انگشتان شما را که با گوش به سختی شنیده می شود گرفته وپخش نمائید.
حساسیت این کیت بقدری است که می توانید میکروفن آنرا در دهانه لوله یک قیف کوچک قرارداده به صورتیکه که گرداگرد میکروفون کاملا به جدار داخلی قیف بچسبد(برای این کار می توان از واشد لاستیکی و یا چسب آهن استفاده کرد ) تا هوا از اطراف آن عبود نکند .
بعد دهانه گشاد قیف را روی سینه و در محلی که قلب قراردارد گذاشته و به این وسیله صدای تپش قلب را بشنوید .
از کارآیی دیگر این کیت با چسبیدن میکروفون در محل مناسبی از سطح لوله آب صدای نشت یا عبور آب را شنیده که برای تشخیص ترگیدگی لوله کاربرد دارد .
مزیت دیگر این کیت سمعکی بسیار قوی می باشد . بطوری که می توان از آن برای افرادی که شنوایی آنها کاهش پیدا کرده مورد استفاده قرار گیرد برای این منظور می توان کیت رادر جعبه ای مناسب و بستگی به ابتکار خود در آن قرار داده ویک عدد کلید فشاری یا کشویی جهت خاموش و روشن کردن آن بر روی آن نصب کرده وبه جای پتانسیومتر ازیک عدد ولوم مینیاتوری ظریف استفاده کنید جهت استفاده ولوم کافیست ولوم را بر روی جعبه نصب و به وسیله 3 تکه سیم یک سر آن را به 3 سر ولوم لحیم و 3 سر دیگر آن را در محل نصب پتانسیومتر PT قرار داده و لحیم کنید (از ولوم جهت حجم صدا و کم و زیاد کردن صدا استفاده می گردد).
یکی دیگر از کاربردهای این کیت این می باشد که می توانید یک تکه لوله بطول 20 الی 30 سانتیمتر و به قطر یک الی دو سانتیمتر را بر داشته و میکروفون مدار را به کمک یک واشر لاستیکی و یا ابر در دهانه لوله قرار دهید( برای اینکه بدنه میکروفون مستقیما به جدار داخلی لوله نچسبد) انتهای لوله را با هر چیز مناسبی که در اختیار دارید ببندید.
حال اگــــر از فاصله چندین متری سر لوله را مقابل منبع صدایی بگیرید ( مثل رادیو ، تلویزیون و صحبت کردن افراد و ..... ) فقط صداهایی که در مقابل دهانه لوله ایجاد می شود گرفته شده و تقویت میگردد و صداهای اطراف خیلی ضعیف تر به گوش خواهد رسید . این نمونه کاربردهایی است که به تناسب نیاز شما و به کمک ابتکار و خلاقیت خود می توان از آن استفاده نمائید .
توجه : نکته بسیار مهم
در این کیت از یک عدد هدفون معمولی جهت آزمایش کیت به کار گرفته شده است. لذا چنانچه بخواهید از هر یک از موارد گفته شده بالا از این کیت به خوبی بهره مند شوید باید یک عدد هدفون مرغوب واکمنی تهیه نمائید.

مشخصات کیت استراق سمع + سمعک قوی :