کیت کنترل از راه دور یک کاناله مادون قرمز با خروجی لحظه ایی

کیت کنترل از راه دور یک کاناله مادون قرمز با خروجی لحظه ایی


کیت کنترل از راه دور مادون قرمز 1 کاناله با خروجی لحظه ایی Momentary

کیت های مادون قرمز در اکثر مدارات دارای برد کـــم و نورهـــای مزاحم محیط باعث اختلال در کارکـرد این نوع کیت ها می باشد. این کیت به علت داشتن سنسور گیرنده مادون قرمز 3 پایه که در درون خود قطعات مختلفی را جای داده نسبت به نورهای محیط هیچگونه تاثیری در کارکرد این کیت نداشته و نیز در ساخت این کیت از دو عدد آی سی استفاده گردیده که باعث افزایش و کارآیی مدار گردیده است و نیز قابلیت 4 حالت کد بندی را دارا می باشد.
یکی دیگر از مزایای این کیت داشتن یک فیلتر کریستالی در برد فرستنده می باشد که باعث ثبات و حساسیت بسیار بالای این کیت گردیده است.
فرستنده و گیرنده کیت کنترل از راه دور مادون قرمز (با خروجی لحظه ایی) با هم کاملا هماهنگ بوده و احتیاج به هیچ گونه تنظیم برای فرستنده و گیرنده این کیت نمی باشد.
در خروجی کیت از یک عدد رله استفاده گردیده که به وسیله فرمانی که از کیت فرستنده به کیت گیرنده ارسال گردیده کنترل و شما می توانید دستگاه های مختلفی را بسته به نیاز روشن و خاموش نمائید.
برد این کیت تا حدود 15 متر می رسد که با تنظیم دقیق و قرار دادن دیود نورانی فرستنده (L) و سنسور گیرنده (IRS) در یک امتداد به بردهای بالاتری نیز می توان دست یافت.
از دیگر مزایای این کیت داشتن قابلیت کد بندی می باشد.
کیت ها و مداراتی که با مادون قرمز کار می کنند به خاطر استفاده در محل یا محیط های محدود و عبور نکردن پرتو نور مادون قرمز از موانع دارای قابلیت های کمی می باشد.
مزایای قابلیت کد بندی عبارت هستند از:
1- با کد بندی کیت می توانید مزاحمت امواج و نورهای نا خواسته در محیط را به حداقل و در حد صفر برسانید.
2- به علت داشتن کد بندی در کیت می توانید از چند کیت کنترل از راه دور مادون قرمز (فرستنده و گیرنده) در محیط مورد نظر استفاده نمائید بدون آنکه تاثیری بر روی یکدیگر بگذارند.
3- تاثیر فرستنده های مادون قرمز دیگر (مانند کنترل های لوازم صوتی و تصویری و ...) بر روی کیت گـــیرنده عملا از کار می افتد.
در این کیت (کنترل از راه دور مادون قرمز) می توان به چهار طریق کد بندی را انجام داد که نحوه دادن کد به کیت در ادامه توضیح داده می شود.

                                        خروجی کیت

خروجی این کیت بصورت لحظه ایی (MOMENTARY) می باشد. برای این منظور کافیست کیت فرستنده را روبروی کیت گیرنده گرفته و کلید SW فرستنده را فشار دهید و تا زمانی که انگشت شما بر روی کلید SW کیت فرستنده باشد دیود نورانی L1 گیرنده روشن و رله RELAY فعال می گردد و شما می توانید در خروجی کنتاکت های رله که در محل OUT واقع می باشد از رله بعنوان یک کلید خاموش و روشن استفاده کرده و هرنوع دستگاه باطری دار و برقی را با فرمان خود تحت کنترل داشته باشید.
حال با برداشتن انگشت از روی کلید فشاری SW کیت فرستنده دیود نورانی L1 گیرنده خاموش و رله RELAY قطع و هیچ گونه خروجی در محل OUT گیرنده نخواهید داشت.

                                           ولتاژ کیت

تغذیه ولتاژ گیرنده و فرستنده این کیت 9 تا 12 ولت با جریان حداقل 500 میلی آمپر (500 MA) می باشد.
چنانچه بخواهید از یک منبع تغذیه برای هر دو کیت فرستنده و گیرنده برای این کیت استفاده نمائید این نکته لازم و ضروری می باشد که باید از یک منبع تغذیه مطمئن و با کیفیت استفاده نمائید.
به دلیل اینکه این کیت ممکن است در تمام مواقع یا ساعات شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد لازمه داشتن منبع تغذیه خوب در کارآیی این کیت تاثیر زیادی خواهد داشت.

توجه : در صورت استفاده یکی از ولتاژ های 9 یا 12 ولت برای این کیت دقت نمائید که رله کیت باید متناسب با ولتاژ یا تغذیه کیت تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات کیت کنترل از راه دور مادون قرمز با خروجی لحظه ایی Momentary :

  • حرفه ایی
  • کنترل از راه دور مادون قرمز بی نظیر
  • دارای 2 فیبر مجزا
  • مجهز به سیستم Decoder Encoder
  • دارای قابلیت کد بندی
  • مصون در برابر امواج مادون قرمز محیط
  • دارای برد 20 متر
  • با مدار آی سی PT2248 و PT2249
  • ولتاژ کیت فرستنده 9 تا 12 ولت
  • ولتاژ کیت گیرنده 9 تا 12 ولت
  • دارای خروجی رله
  • دارای رله قدرتمند در خروجی
  • مجهز به LED های نمایشگر