کیت شارژر 12 ولت با خروجی اضطراری با مدار رله

کیت شارژر 12 ولت با خروجی اضطراری با مدار رله

کیت شارژ 12 ولت با خروجی اضطراری با مدار رله

کیت شارژر باتری اتوماتیک 12 ولت + خروجی اضطراری به لحاظ اتوماتیک بودن شارژ و قابلیت اطمینان بسیار زیاد دستگاهی ایده آل برای شارژ انواع باتری های 12 ولت اتومبیل به حساب می آید.
یکی دیگر از امتیازات این کیت آن است که وقتی باتری شارژ شد بطور اتوماتیک قطع می شود و هنگامی که ولتاژ باتری کاهش پیدا می کند بطور خودکار به کار می افتد و باتری را شارژ می نماید. بنابراین بر خلاف شارژرهای معمولی که پس از شارژ شدن باتری باید آن را قطع کرد شما می توانید این دستگاه را بطور دائم به باتری وصل کنید.
برای شارژ باتری 12 ولت یک عدد ترانس 16 ولت 3 سر یا دوبل 16 × 2 با 2 تا 3 آمپر جریان را تهیه نمائید.
یکی از مزایای این کیت داشتن خروجی اضطراری است در اکثر مدارات شارژر این مدار موجود نمی باشد که مدار این کیت را از دیگر کیت های شارژر متمایز کرده است.
بدین گونه که همزمان با زدن 2 شاخه برق دستگاه به پریز برای شارژ کردن باتری رله دستگاه عمل کرده و پلاتین های آن عمل می کند در این صورت هیچگونه ولتاژ در محل خروجی (OUT) نمی باشد حال پس از شارژ بودن باتری ابتدا یک مصرف کننده مثلا لامپ به 2 سرسیم های خروجی (OUT) (توجه : لامپ های ماشین بدون قطب مثبت + و منفی - می باشد و هنگام استفاده از دستگاه های دیگر به قطب مثبت + و قطب منفی - خروجی شارژر دقت فرمائید. چون در صورت بر عکس زدن ولتاژ دستگاه شما آسیب دیده و باعث خسارت می گردد.) وصل نمائید. حال دو شاخه برق دستگاه را از پریز جدا کرده قسمتی از رله که هنگام شارژ کردن باتری وصل بوده قطع و قسمت دیگر رله که هنگام شارژ قطع بوده وصل و در 2 سر خروجی (OUT + و - ) ولتاژی برابر با ولتاژ باتری به شما می دهد و مصرف از باتری به مقدار جریان آمپر ساعت آن دارد.
حال پس از خروجی اضطراری با آمدن برق و یا وصل کردن 2 شاخه به پریز شارژر به صورت اتوماتیک تا لحظه کامل شارژ شروع به شارژ کردن باتری می نماید.

مشخصات کیت شارژر 12 ولت با خروجی اضطراری با مدار رله :