کیت چشم مادون قرمز (حرفه ایی)

کیت چشم مادون قرمز (حرفه ایی)

کیت چشم مادون قرمز (حرفه ایی)

کیت های مادون قرمز در اکثر مدارات دارای برد کم و نورهای مزاحم محیط باعث اختلال در کارکرد این نوع کیت ها می باشد.
کیت چشم مادون قرمز به علت داشتن سنسور گیرنده مادون قرمز 3 پایه که در درون خود مدارات مختلفی را جای داده نسبت به نورهای محیط هیچگونه تاثیری در کارکرد این کیت نداشته و نیز در ساخت این کیت از دو عدد آی سی استفاده گردیده که باعث افزایش و کارآیی مدار گردیده است.
یکی دیگر از مزایای این کیت داشتن یک فیلتر کریستالی در برد فرستنده می باشد که باعث ثبات و حساسیت بسیار بالای این کیت گردیده.
پس فرستنده و نیز گیرنده کیت چشم الکنرونیک مادون قرمز با هم کاملا هماهنگ بوده و احتیاج به هیچ گونه تنظیم برای کیتها نمی باشد.
در خروجی کیت یک عدد رله استفاده گردیده که به وسیله فرمانی که از کیت فرستنده به کیت گیرنده ارسال گردیده کنترل و شما می توانید دستگاه های مختلفی را بسته به نیاز روشن و خاموش نمائید.
برد این کیت تا حدود 15 متر می رسد که با تنظیم دقیق و قرار دادن دیود نورانی فرستنده (L) و سنسور گیرنده (IRS) در یک امتداد به بردهای بالاتری می توان دست یافت.
جهت رسیدن به حداکثر برد این کیت می توانید از یک عدسی متمرکز کننده استفاده و آن را جلوی سنسور گیرنده مادون قرمز (IRS) قرار داده تا به فواصلی دورتر دست یافت.
نکته قابل ذکر دیگر اینکه افزایش برد همواره مفید نبوده و در بعضی موارد نیز باعث مزاحمت گردیده و ضروری می باشد که در چنین مواردی نیز برد دستگاه کاهش یابد.
این کیت دارای دو نوع خروجی در محل(OUT) می باشد که درباره هر یک از خروجی ها توضیحاتی داده می شود.
الف) مدار بصورت معکوس :
در این حالت از کیت با قرار دادن فرستنده و گیرنده در مقابل یکدیگر (با حداقل فاصله نیم تا یک متر از یکدیگر) رله قطع می باشد و تا زمانی که شخص یا شئ از میان فرستنده و گیرنده عبور نکرده رله همچنان قطع می باشد.
حال با عبور شخص یا شئ از بین فرستنده و گیرنده رله وصل و LED فیبر گیرنده روشن و در خروجی (OUT) مدار یا دستگاهی را که به ترمینال متصل کرده اید روشن خواهد شد.
برتری این حالت از کیت موقعی مشخص می شود که این کیت را در سیستم های حفاظتی پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار دهید تا از عملکرد این کیت و کارآیی بالای آن اطمینان پیدا نمائید.
در این حالت جریان مصرفی کیت کاهش و دوام کیت افزایش پیدا می کند. این کیت پس از اتصال ولتاژ یا منبع تغذیه در این حالت قرار مــی گیرد یعنی با قــرار دادن فرستنده و گیرنده مقابل یکدیگر رله و LED گیرنده خاموش و با قرار گرفتن شئ یا مانع یا اشخاص بین کیت فرستنده و گیرنده ، رله و LED کیت گیرنده روشن و با عبور شئ یا مانع یا اشخاص از بین کیت گیرنده و فرستنده رله و LED گیرنده خاموش می گردد.
ب) مدار بصورت مستقیم :
نوع دیگر خروجی این کیت که در اکثر کیت ها یا مداراتی که با مادون قرمز کار می کند با قرار دادن کیت فرستنده و کیت گـیرنده در مقابل یکدیگر (با حداقل فاصله نیم تا یک متر از یکدیگر) رله گیرنده فعال گردیده و دستگاه یا مدار مورد نظری را به ترمینال خروجی (OUT) وصل کرده اید فعال گردیده و با قرار گرفتن یا عبور اشخاص از میان کیت فرستنده و گیرنده رله گیرنده قطع می گردد.


مشخصات کیت چشم مادون قرمز (حرفه ایی) :