کیت دزدگیر نوری یا چشم صوتی

کیت دزدگیر نوری یا چشم صوتی

کیت دزدگیر نوری یا چشم صوتی

كيت دزدگـير نوري يا چشـم الكترونيك صوتي دستگاهـي است دقيق و حـساس براي كنترل حـركت و جابجايي اشيـا يا افراد توسط نور.
فقط كافيست دستگاه يا كيت را در محل مورد نظر نصب كنيد و ترتيبي دهيد كه نور به مقدار لازم به سلول حساس يا فتوسل دستگاه بتابد.
حال به محض آنكه فرد يا شيئي ازمقابل دستگاه عبور كند يا جـابجـا شود بـطوري كه تابش نور به سلول كاهــش يا متوقف شود دستگاه سريعـا واکنش نشان داده وصداي بوق قوي از بلندگو پخش مي شود .
کیت دزدگیر نوری یا چشم صوتی با ولتاژ 9 ولت كار مي كند و مصرف آن درحالت بيكاري يا سكوت نزديك به صفر است بنابراين حتي اگـر باطري از نوع معمولي به آن وصل كنيد مدتها دوام مي آورد . ضمنا يـك پتانسيومتر تنظيم حساسيت روي فيبر قـرار داده شده كه به كـمـك آن مـي توانيد دستگاه را براي استفاده در شرايط نوري مختلف نور (كم يا زياد) به دقت تنظيم كنيد .
چند نکته مهم :
1 - بـرای افزایش دقت و کارایی کیت دزدگیر نوری کافیست سلول حساس را داخل یک لوله باریک مشگی رنگ قرار دهید تا نور محیط روی کار آن تاثیر نگذارد .
2 - خروجی این دستگاه رامیتوان به یک بلندگوی شیپوری نیز وصل کرد.همینطور نیز اگر از یک بلندگوی معمولی برای کیت استفاده مـی نمائید چـنانچـه آن را داخل یک قوطی قرار دهیــد برد صدای آن نیز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد .
3 - برای تنظیم در شرایط نوری مختلف اگر کیت را داخل یک جعبه مناسب قرار دهید و دسترسی به پتانسیومتر برای تنظیم حساسیت دستگاه ندارید می توانید یک عدد ولوم 50K تا 100K تهیه کرده و پتانسیومتر را از روی فیبر بـر داشته و 3 تکه سیم به جای آن لحیم کرده و به 3 پایه دیگر سیم را به 3 پایه ولوم لحیم و ولوم را بـر روی جعبه نصب نمایید.

مشخصات کیت دزدگیر نوری :