کیت دیمر 3500 وات

کیت دیمر 3500 وات

کیت دیمر 3500 وات 

بوسیله این مدار می توانید نور لامپ و یا دور موتورهای 220 ولت AC (مانند دریل برقی ، کولر و ...) و یا شدت حرارت انواع المنت را کم و یا زیاد نمائید.
حجم کم فیبر به شما امکان می دهد که دستگاه دیمر را در هر نقطه ای که مایل باشید، حتی داخل یک کلید برق معمولی، یک جعبه تقسیم برق و حتی یک قوطی کوچک نصب کنید و یک دیمر به معنای واقعی در اختیار داشته باشید.

مشخصات فنی:

قابلیت استفاده در توان های بالا :
اکثر مدارات دیمر به دلیل نوع طراحی مدار نمی توانند در توان های بیش تر از 500 وات کارآیی مطلوبی داشته باشند. اما این مدار تا توان های حدود 4 کیلو وات (البته با تعویض ترایاک مدار با ترایاک مناسب) بخوبی عمل می کند. باید توجه داشت که افزایش توان یک مدار دیمر، تنها با افزایش قدرت ترایاک آن ممکن نمی باشد و در توان های بالا مسایلی پیش می آید که موجب اخلال در کار مدار می گردند. اما در این مدار مشکلات مذکور تا حد امکان از بین رفته و با تعویض ترایاک این مدار می توان براحتی به توان های بالاتر دست یافت.
حساسیت مدار :
اکثر مدارات دیمر فاقد حساسیت لازم می باشند بطوریکه با چرخاندن دسته ولوم آنها ممکن است در محدوده وسیعی از گــردش ولـوم، هیچ عملی انجام نشده و ناگهان در یک محدوده کوچک از گـردش ولوم، توان منتقل نا مناسب مدار و همچنین نوع مصرف کننده بوجود آید. در طراحی این مدار از مقادیر مناسب استفاده شده است تا این مسئله پیش نیاید.
توجه : کلیه قسمتهای مدار مستقیم و یا غیر مستقیم به برق 220 ولت متصل می باشند. پس در همه مراحل مونتاژ، آزمایش و استفاده از دستگاه باید نکات ایمنی را رعایت نمائید تا از خطر برق گرفتگی در امان بمانید.
حداکثر توان دستگاه براحتی و با افزایش قدرت ترایاک مدار ، قابل افزایش می باشد. حداکثر توان دستگاه از ضرب کردن عدد 220 در جریان ماکزیمم ترایاک بدست می آید. برای مثال با یک ترایاک 8 آمپری می توانید 1760 وات (220× 8) از مدار بگیرید. البته حداکثر جریان راوقتی می توان از یک ترایاک گرفت که رادیاتور بسیار بزرگی روی آن نصب شده باشد. اما توصیه می شود با وجود استفاده از رادیاتور مناسب و بزرگ ، از ترایاک بیشتر از نصف جریان حداکثر آن گرفته نشود. برای مثال از یک ترایاک 8 آمپری حداکثر 4 آمپر جریان بکشید.

مشخصات کیت دیمر 3500 وات :

  • کوچک و ظریف
  • با توان 3500 وات 3500WATT
  • با ترایاک BT139 یا BTA16
  • مجهز به مدار نویزگیر
  • با کاربردهای فراوان
  • دارای ترمینال در ورودی و خروجی + هیت سینگ مخصوص
  • با قطعات و لوازم مرغوب