کیت منبع تغذیه آزمایشگاهی 1 تا 30 ولت 1A

کیت منبع تغذیه آزمایشگاهی 1 تا 30 ولت 1A

کیت منبع تغذیه آزمایشگاهی 1 تا 30 ولت 1A

لازمه داشتن هرآزمایشگاه و یا کارگاه الکترونیک داشـتن منبع تغذیه خوب و مطمئن می باشد. از جمله این مزایا می توان به کارآیی دستگاه و دقیق بودن تنظیم ولتاژ خروجی و ثبات در جریان های مختلف اشاره کرد.
در این کیت از یک عدد آی سی رگولاتور متغییر استفاده گردیده که ولتــــاژ خروجی را کاملا صاف نموده و در ضمن خروجی آی سی وابسته به مقدار جریان کشیده شده از آی سی نبوده و ثبات خوبی را در خروجی داریم.
ولتاژ خروجی این کیت از 1 تا 30 ولت متغییر بوده که توسط ولوم کیت قابل تنظیم می باشد.
برای راه اندازی این کیت شما باید یک ترانس دوبل (3سر) 12 ولت یا تک (2سر) 24 ولت با جریان دو آمپر (2A) قدرت واقعی و مرغوب تهیه نمائید.
توضیح : چنانچه ترانس 12 ولت 3 سـر دو آمپر یا 24 ولت دو سر دو آمپر خریداری نموده اید پس از اتصال به کیت ، در خروجی کیت ولتاژی از 1 ولت تا بین 30 تا 33 ولت به شـما ولتاژ رگوله شده داده خواهد شد. اضافه ولتاژ از بابت خازن صافی C1 می باشد. برای اینکه خروجی کیت به شما 30 ولت کامل را بدهد شما توسط پتانسیومتری که در کیت موجود می باشد ، ابتدا ولوم را تا انتها در جهت عقربه ساعت چرخانده سپس پتانسیومتر را توسط یک عدد پیچ گوشتی کوچک چرخانده تا در خروجی ، شما ولتاژ 30 ولت را داشته باشید.
حداکثر جریانی که از این کیت شما می توانید بگیرید حدود 1/5 آمپر می باشد. اما برای استفاده طولانی مدت از این منبع تغذیه سعی نمائید جریان بالاتر از یک آمپر از این منبع تغذیه نکشید.
در ضمن با خرید یک عدد ولت متر و آمپر متر دیجیتالی مهرام کیت از فروشنده ایی که این کیت را خریداری کرده اید یک منبع تغذیه کامل آزمایشگاهـی می توانید داشته باشید بطوریکه هر لحظه ولتاژ خروجی و همین طور جـریان مصرفی مداری را که به این کیت وصل کرده اید نشان دهد. طریقه نصب ولت متر و آمپرمتر در انتها توضیح داده خواهد شد.
این کیت را بعد از مونتاژ و خـریداری ولت متر و آمپرمتر مهرام کیت و بعد از راهنمایی وصل کیت ها به یکدیگر می توانید در یک جعبه مناسب که دارای سوراخ یا برش های شبکه ایی برای خروج حرارت ترانس و آی سی که داغ می گردند قرار دهید البته با رعایت تمامی موارد ایمنی چه از لحاظ وصل سیـم ورودی برق به ترانس و نیز خروجی های کیت.
توجه بسیار مهم : در صورتیکه از این کیت به طور موقت و دائم در روز و طی ساعات مختلف بخواهید استفاده نمائید حتما یک عدد فن سایز 8×8 سانتی متر تهیه کرده و بین کیت و ترانس قرار دهید بطوریکه پس از وصل ولتاژ به فن باد خروجی بطرف ترانس برخورد نماید بدین ترتیب تا حدود زیادی می توانید گرمای هیت سینگ آی سی و ترانس را دفع نمائید.
مشخصات کیت منبع تغذیه آزمایشگاهی 0 تا 30 ولت - 3 آمپری :

  • آموزشی
  • 1 تا 30 ولت
  • 1 آمپر
  • دارای مدار کاملا رگوله شده ولتاژ DC
  • دارای ولوم تنظیم ولتاژ خروجی 1 تا 30 ولت
  • دارای فیوز محافظتی
  • با آی سی رگولاتور LM 317