کیت فلزیاب آموزشی PI با 11 آی سی مدل MK-F3

کیت فلزیاب آموزشی PI با 11 آی سی مدل MK-F3

کیت فلزیاب آموزشی PI با 11 آی سی مدل MK-F3

لطفا قبل از خرید این کیت به مطالبی که گفته می شود توجه نموده و بعد تصمیم به خرید این کیت نمائید.
این کیت پس از مدت ها تحقیق های مختلف جهت کارکرد کیت اعم از طراحی مدار ، فیبر مدارچاپی ، نمونه سازی های متعدد و ساخت حلقه جستجو (سیم پیچ) در اندازه ها و تعداد دور سیم های مختلف ، مدت ها آزمایش و تست گردیده است و با اطمینان از کارکرد این کیت در اختیار شما قرار گرفته است. لذا در صورتی که تجربه ایی در مونتاژ کیت مخصوصاکیت های حرفه ایی ندارید از خرید این کیت صرف نظر کرده زیرا این کیت تعمیر و هیچگونه خدمات پس از فروش به هیچ عنوان ندارد و نیز هیچگونه راهنمایی به شما داده نخواهد شد.
توجه بسیار مهم : اخطار
این کیت فلزیاب جنبه آموزشی داشته و جهت مصارف پژوهشی و صنعتی و علمی و در علوم روباتیک (جهت استفاده در روبات های مین یاب) تولید و عرضه گردیده است و هرگونه استفاده غیر مجاز از این کیت به عهده شما خریدار محترم می باشد و تولیدی مهرام کیت به هیچ عنوان مسئولیتی در قبال اشخاصی که اقدام به استفاده غیر مجاز از این کیت فلزیاب آموزشی را می نمایند ندارد و نیز مسئولیت هرگونه تغییر در قطعات مدار و تغییر تعداد دور سیم پیچ ها و یا هرگونه دستکاری دیگر به غیر از مطالب گفته شده در کیت به عهده خریدار بوده و تولیدی مهرام کیت هیچگونه مسئولیتی به عهده نمی پذیرد.

بی تردید تا کنون علاقه مندان به دستگاه های فلزیاب تعداد نسبتا زیادی از انواع فلزیاب ها را دیده و شاید سعی در ساختن بعضی از آن ها را نیز داشته اند.
ساخت این نوع فلزیاب ها بخاطر داشتن قطعات خاص و پیچیدگی مدارات و نایاب بودن بعضی از قطعات در این فلزیاب ها ، مشتاقان به ساخت این نوع فلزیاب ها را عملا نا امید و دلسرد می کند.
دستگاه های فلزیاب های مدرن و پیشرفته که دارای تشخیص و تفکیک نوع فلز و آلیــاژهای متفاوت را دارا می باشد بسیار گران می باشد، لذا باید از فکر ساخت این نوع فلزیاب ها دست کشیـــد و به ساخـــت فلزیاب هایی که دارای مداری ساده تر و ضمنا دسترسی به قطعات موجود در بازار باشد کرد. پس اگر بخواهیم مدارات فلزیاب ساده تری تهیه و یا درست نمائید نباید تــــوقع داشته باشید که برد و حساسیت بالای دستگاه های فلزیاب گران قیمت را داشته باشد.
فلزیاب ها بر اساس عملکرد مدار آن ها به چندین دسته تقسیم مــی شوند که شامل فلزیاب هایــی از نوع PI , VLF , IB , BFO و ... می باشند.
جهت شناخت هرچه بیشتر از انواع فلزیاب های گفته شده می توانید با تهیه کتاب های فلزیاب و یا از سایت های مربوط به فلزیاب ها در اینترنت جستجو کرده و آشنایی بیشتری به دست آورده و به اطلاعات خود بیفزاید.
با نگاهی به گفته های بالا و با توجه به خواست علاقه مندان کیت های فلزیاب آموزشی تولیدی مهرام کیت اقدام به تولید چند نوع کیت فلزیاب آمــوزشی نموده است. البته این نکته قابل ذکر مـــی باشد که این کیت های فلزیاب آموزشی تولید شده هرگز برد نسبت به عمق که در اصلاح گفته می شود چند متر را می زند در آن حد یا اندازه نمی باشد و نیـــز از حساسیت کمتری برخوردار مــی باشد و در حـــد کیت فلزیاب آموزشی می باشد چرا که همانطور که گفته شد فلزیاب های مدرن و قوی حتی به چند ده میلیون تومان می رسد. پس در نتیجه از کیت های فلزیابی که توسط تولیدی مهرام کیت و یا دیگر تولید کنندگان کیت عرضه می گردد نباید انتظار کیت های فلزیاب قوی و با حساسیت زیاد را داشته باشید.
تولیدی مهرام کیت این کیت را طوری تولید کرده که ساخت آن به سهولت انجام گرفته و بخاطر کارکرد آسان با آن از لحاظ هزینه ایی که کرده اید دارای برد و حساسیت قابل قبولی می باشد و خواسته شما را برآورده خواهد کرد.
در آخر این نکته قابل ذکر می باشد که نباید توقع زیادی از این کیت به عنوان کیت فلزیاب حرفه ایی داشته باشید.

معرفی فلزیاب PI :
فلزیاب القای پالس PI ) PULSE INDUCTION) بیشترین فلزیاب های موجود در بازار هستند. مزیت این فلزیاب ها دارا بودن قدرت بالا ، ساده بودن تنظیمات ، استفاده از یک سیم پیچ ، عدم تاثیر پذیری در برابر خطای ناشی از خاک و پایداری بیشتر نسبت به دیگر سیستم ها می باشد.
این فلزیاب ها بدلیل استفاده از فرکانس های خیلی پایین در مقابل خطاهای ناشی از اثرات زمین مصون هستند.
عیب این سیستم ها (PI) تابعیت حساسیت نسبت به جریان مصرفی است و عمدتا این دستگاه ها بدلیل قدرت بالا ، مصرف جریان زیادی هم دارند. همچنین از قدرت تفکیک کمتری برای فلزات آهنی و غیر آهنی نسبت به سایر سیستم ها بر خوردار هستند.
فلزیاب های PI بطور مطلق فلزیاب هستند در حالیکه سایر فلزیاب ها بطور نسبی فلزیابند. این به این معنی است که شما می توانید فلزی را در مجاورت حلقه جستجو (سیم پیچ) یک فلزیاب غیر PI قرار دهید و آن را مجددا تنطیم کنید تا نسبت به آن فلز حساس نباشد اما فلزیاب های PI اینگونه نیستند و حساسیت آن ها نسبت به انواع فلزها بطور خودکار متغیر است.
تشریح کارکرد مدارات PI :
اساس کار این سیستم همانگونه که از نام آن پیداست ایجاد جریان متناسب با قدرت دستگاه در حلقه جستجو (سیم پیچ) و قطع ناگهانی آن است. در زمان عبور جریان یک میدان مغناطیسی متناسب با نوع جریان و مقدار آن در اطراف حلقه جستجو (سیم پیچ) ایجاد می گردد. با قطع جریان میدان مغناطیسی صفر شده و یک نیروی ضد محرکه در آن القاء می شود که پیک آن بسیار بیشتر از ولتاژ اعمال شده به سیم پیچ می باشد.
در این حالت نیروی ضد محرکه (BACK EMF) در حلقه جستجو (سیم پیچ) القاء شده که در صورت عدم وجود فلز در حوزه مغناطیس این نیرو ، با سرعت ثابتی مستهلک می شود و از بین می رود اما در صورت وجود فلز در این حوزه سرعت میرایی این نیرو کاهش می یابد یعنی زمان به صفر رسیدن ولتاژ حلقه جستجو (سیم پیچ) افزایش یافته ، سپس مدار این شکل موج را تقویت کرده و از آن نمونه گیری می کند. زمانی که سیگنال به صفر می رسد از نمونه گرفته شده انتگرال گیری شده و خروجی انتگرال گیر ، سیگنالی است که با مدت زمان میرایی نیروی ضد محرکه متناسب است. بوسیله این ولتاژ ، فرکانس نوسان ساز کنترل شونده با ولتاژ (VCO) را تغییر داده که این تغییر توسط پیزو شنیده می شود.