کیت بلندگوی دستی با IC TDA2003

کیت بلندگوی دستی با IC TDA2003

کیت بلندگوی دستی با IC TDA2003

در بین کیت های متنوع مهرام کیت می توان گفت به نوعی بخش آمپلی فایر های صوتی و پیش تقویت کننده ها اعم از تقویت کننده های میکروفون های خازنی و دینامیکی و نیز پری آمپلی فایر ها ، جایگاه خاصی را دارا می باشد. مدارات یا کیت های آمپلی فایر چندان متنوع می باشد که با قدرت یا توان های مختلف تولید و عرضه می گردد.
خروجی کیت های آمپلی فایر بسته به نوع مدار آن ها متفاوت می باشند. در یک سری از مدارات آمپلی فایر از آی سی و در سری دیگری از مدارات آمپلی فایر از ترانزیستور استفاده گردیده است.
استفاده از ترانزیستور یا آی سی در مدارات یا کیت های آمپلی فایر هر کدام هم شامل مزایا و هم نیز دارای معایبی می باشد. بهره گیری از آی سی در مدارهای آمپلی فایر بخاطر یکپارچگی و حجم کم آی سی که درون خود ده ها ترانزیستور و قطعات دیگر را جای داده باعث گردیده که این مدارها از لحاظ کیفیت صدا بهتر از ترانزیستور عملکرد داشته باشند و از معایب مدارات آی سی نیز نمی توان گذشت. چرا که در صورت سوختن آی سی باید هزینه بالایی را صرف خرید و تعویض آی سی کرد در حالی که در مدارهایی که با ترانزیستور طراحی و تولید شده این عیب به حداقل رسیده و در صورت سوختن ترانزیستور در مدار یا کیت ها با تعویض ترانزیستور که از لحاظ هزینه بسیار پایین تر از آی سی می باشد این نوع کیت ها مقرون به صرفه تر می باشد.
در ضمن با ساخته شدن ترانزیستورهای جدید و پر قدرت و نیز طراحی های جدید و نوین مدارات و کیت ها، ترانزیستورهایی در بازار عرضه گردیده اند که از لحاظ قدرت و توان و نیز کیفیت صدا بسیار برتر از مداراتی می باشد که با آی سی طراحی و تولید گردیده است.
پس می توان گفت امروزه همزمان با پیشرفت سریع الکترونیک و ساخت قطعات الکترونیک ، مدارات و کیت های آمپلی فایر نیز دستخوش این تحول گردیده اســت و همان طور که گفته شد شما بسته به نوع قــدرت یا توان آمپلی فایری که می خواهید از آن استفاده نمائید بتوانید آمپلی فایری مناسب تهیه نمائید.
کیتی که اینک شما تهیه کرده اید بلندگوی دستی با مداری جدید می باشد که توسط تولیدی مهرام کیت طراحی و تولید گردیده است. این کیت شامل دو بخش پری میکروفون خازنی و آمپلی فایر قدرت می باشد.
مدار پخش پری میکروفون از یک عدد ترانزیستور استفاده گردیده تا صدایی را که از میکروفون وارد مدار می شود تقویت کند ولی این تقویت به حدی نمی باشد که حتی بتوان توسط یک بلندگوی کوچک صدایی را که در میکروفون صحبت می کنید پخش نماید ، پس لازم می باشد مجددا این صدا چندین طبقه تقویت گشته تا صدایی رسا و صاف از یک بلندگوی مناسب پخش گردد.
در بخش تقویت کننده یا آمپلی فایر قدرت این کیت از یک عدد آی سی معروف در بازار با نام TDA2003 استفاده گردیده که از لحاظ تقویت و کیفیت صدا بسیار بالا می باشد و نیز تولیدی مهرام کیت در طراحی این کیت از این آی سی در مدار خود استفاده کرده که در صورتی که مدار شما دچار اتصال بین بلندگو و یا اتصال به یک سطح فلزی گردد و باعث سوختن آی سی شود به راحتی در بازار و با قیمت مناسب در دسترس شما می باشد.
قطعات کیت بلندگوی دستی بخاطر داشتن آی سی قدرت TDA2003 بسیار کم بوده و شما در صورتی که وارد به شناخت قطعات الکترونیک و از همه مهم تر آشنا به لحیم کاری باشید با صرف وقت کمی می توانید این کیت را طبق توضیحات طریقه مونتاژ کیت ، کیت بلندگوی دستی را مونتاژ و لحیم کرده و از کیتی که با دست خودتان ساخته اید استفاده لازم را ببرید.
ولتاژ این کیت 9 تا 12 ولت می باشد که می توانید از یک عدد باطری کتابی 9 ولتی نو و سالم استفاده نمائید. ولی در صورتی که بخواهید استفاده بیشتری از کیت ببرید باید به دو نکته توجه داشته باشید :
الف) در صورت استفاده بیشتر از کیت بلندگوی دستی باید از یک عدد آداپتور 9 تا 12 ولتی کاملا رگوله شده استفاده نمائید.
توجه : حتما باید آداپتور شما از نوع ترانسی باشد و خازن صافی آن حداقل 2200MF با ولتاژ 25V باشد.
ب) هیت سینگ یا خنک کننده ایی که در کیت موجود می باشد برای استفاده موقت می باشد و در صورت استفاده بیشتر از کیت باید هیت سینگ یا خنـک کننده موجود را از آی سی جدا کرده و با یک هیت سینگ بزرگتر و قوی تر تعویض نمائید تا حرارت آی سی را بیشتر و بهتر گرفته و خنک کند.
دقت داشته باشیـــد هنگام پیچ و مهره کردن آی سی به هیت سینگ یا آلومینیوم خنک کننده ، آی سی به هیت سینگ خنک کننده محکم بسته شود تا تمام حرارت آی سی کاملا به آلومینیوم یا هیت سینگ خنک کننده منتقل گردد.
خنک کننده محکم بسته شود تا تمام حرارت آی سی کاملا به آلومینیوم یا هیت سینگ خنک کننده منتقل گردد.
همانطور که در بسته بندی کیت مشاهده می کنید یک تکه سیم شیلد موجود می باشد که باید یک طرف این سیم شیلد را در محل قرار دادن نصب میکروفون MIC بر روی فیبر لحیم نمائید و طرف دیگر سیم شیلد را به میکروفون وصل و لحیم نمائید. در صورت نیاز می توانید سیم شیلد را با یک سیم شیلد بلند تر تعویض نمائید.


مشخصات کیت بلندگوی دستی با IC TDA2003 :

  • جدید
  • حرفه ایی
  • ولتاژ 9 تا 12 ولت
  • با جریان مصرفی حداقل یک آمپری
  • های فیدیلیتی
  • با کیفیت صدای بسیار بسیار عالی و صاف
  • دارای میکروفون حساس
  • مجهز به ولوم کنترل حجم صدا
  • با آی سی معروف TDA2003
  • دارای توان خروجی 20WATT
  • با قدرت واقعی 11 وات (RMS = 11 WATT)
  • دارای مدار محافظ در برابر ولتاژ معکوس
  • با کاربردهای فراوان و متعدد